Budak mandi asid


DERITA...badan, muka dan tangan Ali berbalut akibat terkena percikan kimia.

JOHOR BAHRU: Seorang kanak-kanak berusia tiga tahun cedera di muka, dada, tangan dan leher akibat terkena percikan sejenis bahan kimia yang ada dalam satu tin logam ditendang kakaknya ketika dua beradik itu melalui sebuah kilang dipercayai beroperasi secara haram di Jalan Meranti 7, Taman Rinting, Masai, di sini.

Dalam kejadian jam 8.30 malam pada 3 Januari lalu, Mohd Ali Baser, anak keempat daripada lima beradik dalam perjalanan ke kedai di kawasan berhampiran bersama kakak sulungnya, Aida, 11 dan kilang itu terletak kurang 100 meter dari rumah mereka.


Wakil masyarakat Sabah di Johor, Alex Puspah yang dimaklumkan kejadian itu oleh keluarga dan jiran mangsa yang menyaksikan insiden berkenaan berkata, akibat percikan cecair berkenaan, muka, dada, tangan dan leher Ali menjadi kehitam-hitaman seolah-olah terbakar.

Menurutnya, ibu Ali, Salbiah Mayong, 32, yang sedang melayan anak bongsu berusia enam bulan terkejut apabila Ali berlari masuk ke rumah sambil menjerit kesakitan.


“Melihat Ali sedemikian rupa, abang mangsa, Ishak yang berusia sembilan tahun segera menyimbah adiknya menggunakan air paip di luar rumah menyebabkan wajah Ali bertukar kemerah-merahan,” katanya,” semalam.


Menurut Alex, saksi kejadian memaklumkan mengenai kejadian itu. Katanya, ketika itu Ali tidak berhenti menangis menyebabkan keluarganya panik manakala bapa kanak-kanak itu, Baser Maid, 33, pergi ke kilang berkenaan untuk menyiasat.



Designed By Asal Pelik