Dua Treler Balak Bertembung


 

GUA MUSANG – Empat lelaki nyaris maut apabila dua treler balak dinaiki mereka bertembung di Kilometer 10.2 Jalan Gua Musang-Jeli berhampiran Ladang Sungai Terah, dekat sini, petang semalam.
Mereka yang cedera itu termasuk dua pemandu dan dua kelindan treler terbabit berumur antara 25 hingga 40 tahun dikejarkan ke Hospital Gua Musang (HGM) untuk menerima rawatan.

Kejadian itu berlaku kira-kira jam 12,30 petang ketika sebuah treler kosong dari Gua Musang menghala ke Jeli terbabas semasa menuruni bukit sebelum bertembung dengan treler sarat muatan balak dari arah bertentangan.

Bagaimanapun, keempat-empat mereka cepat diselamatkan orang ramai kerana bimbang treler yang sarat muatan balak berkenaan terputus rantai ikatannya.
Berikutan kemalangan tersebut berlaku kesesakan lalul bintas kerana kedua-dua kenderaan berat tersebut melintang jalan dan hanya kenderaan kecil boleh lalui.

Menurut seorang saksi yang mahu dikenali sebagai Salam, 52, kejadian kemalangan tersebut memang cemas kerana ia membabitkan sebuah treler yang sarat muatan balak.
Katanya, beliau yang berada tidak jauh dari situ ketika kemalangan berlaku hanya terdengar bunyi dentuman kuat sebelum bergegas melihat keadaan mangsa.

“Orang ramai yang berhenti untuk memberi pertolongan kepada mangsa juga berhati-hati kerana bimbang balak atas treler terjatuh berikutan rantai ikatannya telah putus.
“Mujur juga balak tersebut tidak terjatuh, jika tidak, memberi nasib buruk kepada keempat-empat mangsa dalam kemalangan itu,” katanya.


Designed By Asal Pelik