Pekerja maut pemampat peti sejuk meletup


Seorang anggota polis memeriksa kedai besi buruk yang meletup dan mengorbankan seorang pekerjanya di Kampung Bukit Lanchong, Putra Heights, Subang Jaya semalam.

SUBANG JAYA - Seorang warga India terbunuh manakala dua rakan senegaranya cedera parah apabila pemampat sebuah peti sejuk di sebuah premis mengumpul besi buruk di Kampung Bukit Lanchong, Putra Heights di sini meletup secara tiba-tiba semalam.

Ketua Polis Daerah Subang Jaya, Asisten Komisioner Yahaya Ramli berkata, Ganesan Selvakumar, 25, yang putus tangan kiri dan cedera parah di muka dan badan mati di tempat kejadian.

Dua lagi rakan mangsa, Thiruvattachelvam Ayyachamy, 28, dan Marimuthu Chinnathambi, 37, cedera parah dan dihantar ke Hospital Tengku Ampuan Rahimah di Klang.


Menurut beliau, kejadian pada pukul 8.45 pagi itu berlaku ketika Ganesan mengetuk pemampat peti sejuk manakala dua rakannya yang berada tidak jauh dari Ganesan mengetuk beberapa barangan besi lain.

"Ketika pemampat peti sejuk diketuk Ganesan, barang itu tiba-tiba meletup menyebabkan mangsa tercampak beberapa meter dengan tangan kirinya terputus," kata beliau di sini semalam.


Sumber : kosmo


Designed By Asal Pelik