Perbandingan iPad Baru Dan Tablet-Tablet Lain Di Pasaran


iPad Baru diperlihatkan oleh Apple pagi tadi dan seperti kebanyakkan pengguna diluar sana kami yakin ramai yang tertanya-tanya apakah perbezaannya dari tablet-tablet yang kini berada di pasaran. Sebagai seorang pengguna tablet adakah harus anda melakukan penaiktarafan dan membeli uber-tablet terbaru keluaran Cupertino ini. Dibawah ialah perbandingan ringkas bagi memudahkan anda membuat penilaian dan pemilihan tablet.

Kami hanya membuatkan perbadingan diantara iPad Baru, iPad2 , Asus Transformers Prime dan Samsung Galaxy Tab 2 10.1. Ini adalah kerana tablet-tablet ini adalah yang paling terkini diumumkan.


Dari perbandingan diatas nyata sekali iPad Baru membawa banyak perubahan dari iPad2. Paling ketara ialah penaiktarafan pemproses, kamera dan paparan. Tidak dapat dinafikan paparan melankaui resolusi HD iPad Baru sangat menakjubkan. Ianya mempunyai resolusi 2048 x1056 pixel! Resolusi desktop kebanyakkan pengguna PCpun tidak setinggi ini. Kamara 5 Megapixelnya mampu mengambil video pada resolusi HD Penuh.Malangnya kamera pada iPad Baru masih tidak mempunyai flash.

Sungguhpun begitu Asus Transformers Prime tidak mahu mengalah. Dari segi kamera dan GPU, Prime mempunyai beberapa kelebihan.

Persoalannya disini yang mana harus dibeli? Ini semua bergantung kepada anda. Sebagai seorang pengguna Android saya ingin mencuba iPad Baru kerana sudahpun memiliki beberapa tablet Android. Tak salahkan mempunyai banyak peranti dengan sistem operasi berbeza?


Designed By Asal Pelik