Lady Gaga GAGAL jelajah Asia


LADY GAGA ketika keluar dari Lapangan Terbang Antarabangsa Don Muang di Bangkok kelmarin. - Agensi...............................................
SINGAPURA - Bintang pop Amerika Syarikat (AS), Lady Gaga yang sebelum ini berhasrat menunda tarikh konsert jelajahnya bercadang mahu membatalkan terus konsert tersebut, kata pengurusnya, Troy Carter semalam.

Ia berikutan beberapa konsert jelajahnya yang dicadangkan berlangsung di Asia mendapat bantahan keras daripada kumpulan-kumpulan agama dan konservatif.
 
Menurut Carter, konsert jelajah Lady Gaga mendapat bantahan di Korea Selatan, Indonesia dan Filipina sejak dari awal ia diumumkan lagi.



PENUNJUK perasaan memegang poster membantah konsert Lady Gaga di Indonesia

pada 3 Jun depan. - AFP


"Kami akan membatalkannya," kata Carter dalam satu persidangan muzik di Singapura.
Penganut Kristian konservatif di Korea Selatan, Filipina dan kumpulan agama Islam di Indonesia mengkritik penyanyi berimej pelik itu kerana sering mempromosikan tingkah laku tidak bermoral, manakala kebanyakan lirik lagunya disifatkan sebagai memuja syaitan.

Polis Indonesia tidak mengeluarkan permit kepada penganjur bagi konsert yang dijadualkan pada 3 Jun depan di Jakarta selepas mendapat ancaman keganasan daripada kumpulan-kumpulan militan.

Lady Gaga dijangka mengadakan 110 buah konsert pada tahun ini berikutan kejayaan album Born This Way yang terjual lebih enam juta unit di seluruh dunia sejak ia dilancarkan pada Mei 2011. - AFP

Sumber


Designed By Asal Pelik